Thursday, January 19, 2006

aku dan aku

assalamualaikum..

macam dh lame aku tak menulis,bercerita tentang kapsul perjalanan waktu aku di sini..mencari tercari dan dicari segenap hati tentang apa aku menulis,kali ini berkisar peluang dan harapan..

terkadang,kita diberi peluang,mendapatkan sesuatu yg tepat untuk tepati diri kita..terkadang kita terlupa menghargainya,meninggalkan peluang itu untuk seketika..kita pasti diberi kembali seandainya kita bisa mengingati yang tersalah pada waktu itu untuk dijadikan panduan kemudian hari..seandainya masih pasti itulah harapan yang ada untuk tepati diri kita..

faham?tak?ermm..kita sering terlupa kita diberi sedikit ruang dan waktu untuk melakukan sesuatu,samada baik atau buruk,betul atau salah..tapi pernahkah kita menghargai apa yang tersaji dihadapan,yang ternanti dihadapan untuk disambar..sh*t,i hate my words..aku tak leh tulis skema2 rr..mesti aku tulis berbelit2 smpaikan kdg2 aku sdiri tak pasti maksud sebenarnye..camne agaknye korang berfikir?macam aku?huh..aku hanya mampu menyusun dan menulis kata,tapi jarang skali aku bersuara,apatah lagi ngan org2 yg tak biase..aku terlalu lemah utk mengangkat diri sendiri ke tahap org lain..kdg2 aku berasa kecik sgt,rendah sgt bila ape aku cakap,tak faham,kene tanye 2 3 kali.huh..kelemahan aku,tapi setiap kurniaan Allah ade makna tersendiri,hanya Dia yg tahu..korang takkan pernah rase ape aku telah lalui..sejak sekolah,smpai skang,aku mmg terkadang terkelu untuk bercakap..sgan..malu..errmm entah,tpi sebab ini lah aku berupaya berfikiran spt sekarang..kena berfikir secara lebih mendalam,luas dan teratur..menerima setiap caci tawa yg sering kedengaran...:) membuat aku mampu utk berdiri spt org lain,mencari kisah tersendiri utk hidup aku..

ape aku merepek ahh..takde...sbb kdg2 aku rase terlalu rendah ngan diri sdiri..terlalu malu nk berkata2..'



0 comments: