Sunday, January 15, 2006

disebalik tabir pesta makan aidiladha..

**mule-mule mesyuarat kat mamak..

**lepas main futsal..aku,niza,tokey,ise ngan matley pegi menjenguk budak² pemasak...sumer masih tak siap pade pukuk 2.30am..

**ni rr bahan² yg siap aku ngan ise potongkan..pastu aku rehat..pengganti mengambil alih..jengjengjeng...hahhahah korg mesti tak caye tangan nih yg memperlesungkan bahan² nih..


**mat ley dan pelesung batu..

**ise dan pelesung batu..

**pagi2 pas smyg raye..sumer tak siap lagik..

**umah diorg berselerak...hahaha

**terserempak pm balik keje..nk masok umah,dia tanye "semlm masak ape berdentum dentam?""..

**kitorg smpai2 umah sewa pas smyg raye, awek prop ade kat atas hahahha..huh bawak awek kitorg kang..ade ke awek??errrkk!!

**niza ngan tokey adalah pentidur semasa kami mengerjakan bawang² dan cili kering..

**hanya ada 2 periuk,1 kuali dan beberape keping sudip sahaja yg digunakan utk menyiapkan makanan..makanan hanyalah nasik kapit ngan kuah kacang..mase lame siot..hahahha..biase aa keje laki..jgn byk bunyik..

**proses pemasakan di handel secara meluas oleh mat we..

**disamping itu,mereka juga telah tido semasa kami pulang ke bunge raye pd pukol 6.45am..tinggal sob jek..

**sob juge dikenali sebagai pembuat air teh pada pagi tu..mat ley ckp sedap...

**beli kelapa,georeng2,tumbuk2 tapi tak pecah minyak...terpakse beli kerisik kat kedai hehehe..

**zulfahmi adi adalah pembuat santan paling berjaya pagi itu..

**air sirap strawberi merah masih ada dalam 2 botol kat bilik aku nih..hahaha adalah hasil pemikiran mat we kerane ternampak kodial itu di rumah sewa..

**bekas air ditaje oleh supreme

ape lagik ekk..yg aku tau,abis2 buat keje pagi tu aku tak tdo smpai abis jamuan...penat aahh..aku baring2 atas katil smpai pagi esok..hahahahhahahha...sumer org penat..

selamat hari raye aidiladha..maaf zahir batin..

0 comments: