Saturday, July 08, 2006

070706

assalamualaikum..

2 3 ari nih aku cam rajin skit tgk forum kat webkl...cam biase aa forum kendalian aku, cinta metropolitan...byk cerita,byk kisah,byk masalah cinta yg tertulis..tapi lepas aku bace semua,aku faham sumer mslah2 pcintaan,ade 2...ekceli 3 tapi aku pendekkan lagik jadik 2 yg penting...

percaya
faham
**perhatian(care) <<--mcm bukan yg utama,tp penting gak aa...

percaya tu kepercayaan..korang bagi dan korang dapat...yang korang bagi tuh,korang percaya yg dia mmg adalah berada dalam perjalanan cinta antara korang ngan die..korang percaya dia akan mnjadi teman sehidup semati..dan korang percaya dia akan mjadi teman mase depan korang..dan korang percaya ape yg dilakukan adalah utk cinta korang..dan kepercayaan pulak,yg korang dapat,gunakan dengan sebaik mungkin..kepercayaan tuh,korang adaptasi dalam perjalan cinta korang,dan kepercayaan tu gak,sebagai pengukuh kekuatan cinta bile korang jauh..

faham..korang memahami dalam segala tindakan dan kelakuannye..dan kat sini aku nk joinkan skali perhatian atau care..korang kene memahami ape yg die buat,cara die buat dalam menjaga korang..kalo die dekat ngan korang,maybe cara dia laen kalo die jauh ngan korang..cinta jarak jauh,perlukan lebih memahami..memahami keadaan dan tahan dengan pandangan sekeliling..kebykan masalah2 wujud sbb sekeliling..mereka di sekeliling kite mahukan sesuatu yg merka inginkan berlaku atau berhasil,tp bukan kite yg nak..mereka yg wujudkan persamaan atau persefahaman walaupon sebenarnye kite tak mahu bende tuh berlaku..well,mereka cuba membina impian mereka,bukan impian kita..dan kesefahaman nih gak penting,berkaitan dengan ego..mungkin ada antara psgn yg kurg sepadan..byk yg tanye,awek lebih tua,bf lebih kaye,umo blablabla..it's all berkaitan ngan persefahaman..yg penting,kekuatan kite dalam menahan agenda sekeliling..mereka bkn nk jatuhkan kite,tp sbb mereka disekeliling kite,jadi mereka mmpunyai keinginan supaya berlaku sesuatu dalam sekeliling mereka...dan memahami nih,takleh berlaku dalam satu pihak jek...mmg tak jadik..kalo satu pehak jek faham,just leave ur luv..dan kalo die faham finally,die akan blaja sumthin,from the past... well..love me or just leave me..karena wanita ingin difahami...
karena wanita ingin dimengerti...

Ada Band - Karena Wanita Ingin Dimengerti
Album - Romantic Rhapsody

Lekuk indah hadirkan pesona
Kemuliaan bagi yang memandang
Setiamu simbol keanggunan
Khas perawan yang kau miliki
Akulah pengagum ragamu
Tak ingin ku menyakitimu
Lindungi dari sengat dunia yang mengancam
Nodai…Sucinya lahirmu

Reff :
Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia…dengan kasih sayang

Ingin kuajak engkau menari
Bermandi hangat cahaya bulan
Sebagai tanda kebahagiaan
Dari semesta…Cinta kita

Back To : Reff

*
Bintang Terang itulah dirimu
Janganlah redup dan mati
Aku dibelakangmu memeluk
Dan…menjagamu


webkl..webkl..huhuh aku takkan busan ngan mende2 nih..mslh2 yg aku pikir dan aku bg pendapat..walopun perjalanan idop aku tak seindah yg di impi,tapi...im fine..im hepi with this..

sadaqAllahulAzim..

0 comments: