Monday, October 30, 2006

hanyaakudiriakudan??

assalamualaikum..

pasti banyak yg masih tergantung..dalam perjalanan hidup kita..untuk apa dan demi siapa kita bercinta..atau masih berpura2..tidak mahu melukakan sesiapa..cuma aku yang berteros terang tentang keinginan..dan kamu meninggalkan aku teros melayang..terbang mencuba mendapatkan sehingga termampu...

awak..

pernahkah awak tahu selama ini sy cuba menjauhi..tapi sangat sakit
pernahkah awak tahu selama ini sy cuba memenuhi hari..tapi terasa kosong
pernahkah awak tahu selama ini sy cuba berdalih...tapi tetap ke arahmu
pernahkah awak tahu selama ini sy cuba berlari..tapi kini terhenti memandang kearahmu kembali

sy tak pernah menganggapnya dosa
sy tak pernah menganggapnya luka
kerna sy akan teros mencinta
gadis seindahmu
dan sy takkan berpaling lagi
membiarkan kamu pergi
melihat kamu bersamanya

awak..

ada perkara yag awak beritahu sering bermain di fikiran ini...
pretend..berpura-pura...
bila awak cakap skang awak da tak berpura-pura..tapi dengan siapa?
dengan sy atau dia?

awak..

sy cuma terbatas untuk dekat dengan awak..
tapi sy sering kuatkan diri dengan mencintai awak..
tak bermakna sy tdak menyayangi...

awak...

sy cuma ingin bersama awak..untuk hari ini,esok dan selamanya...tak mahu kehilangan awak lagi..awak pon pernah cakap,bina hidup baru..dan sy mahu mulakan hidup baru bersama awak...melupakan semuanya yg awak pernah lakukan..sy sanggup hadapi sumer kenyataan yang mungkin menyakitkan..

awak..

tadi awak msg,cakap pasal ros..rosmilawati..sy da pernah gitau awak dulu sumer..awak tadek kaitan dengan ros..dan sy tak pernah awak same or seiras,bende yg awak benci ttg ros..ros cuma seorang kawan..awak..adalah hidup...sy cuma mahu bernafas bersama awak..berhidup bersama awak...

awak..

perlukah sy beritahu awak supaya tinggalkan dia?mungkin tak patot..mmg tak patot sy suruh camtu..
tapi...
benar kata awak..
awak takkan dapat memenuhi rasa semua orang...
tapi penuhi lah perasaan sendiri..
dan hati sy sgt mendekati awak..

awak...

im sorry..
i love you..
really...

Saturday, October 28, 2006

:: m y h e a r t ::




im sorry...i luv u..

sabtu - 28oktober2006

assalamualaikum....

webkl..webkl...da lame takmasok...cuti raye ar...pasnih cuti nk exam plak...hurmm...tetiba aku teringat cerita ttg seorang awek..lisa..bila die bercerita ttg masalah nye, dan kisah cintanya yang sangat menarik perhatian aku...lisa seorang awek yg sangat menarik minat ramai orang..dan bukan seorang dua yg cuba mendapatkan cinta nya..ramai yg beratur menunggu giliran..yang sangat aku tertarik adalah bila dia menolak lamaran balaks2 yg cuba mendampinginye dgn berkata " my heart belongs to sum1'..dan bila aku dengar cerita lisa, aku terfkir...itu cerita aku gak...hurm....bukan aku sorg yg ade mslh problem gini..ade gak org laen ek...aku tahu,aku mmg takkan dapat memiliki,tapi aku tetap mahukan nye..she's my other half..she's my heart..

i miss u...much...

raye..raye...masihkan suasana raye atau korang da masok suasane exam?hahaha..hurmm...ape yg korang akan fikir bile sebut exam?mase depan...3 tahun akan datang...aku baru grad degree...camne ekk...3 tahun...langkah aku..utk 3 tahun..tentang hidup..tentang cinta..cinta...3 tahun lagik..ape akan jadi?aku..tanak hanye berserah..menunggu takdir..walaupon takdir takkan dapat di lawan, tapi aku bukan penunggu takdir...menurut saje arus waktu..singgah di mana2 yang tak mengikut kehendak aku...

aku cuma ingin mendapatkan dunia aku..sebelom ia pergi teros tak kembali..dunia aku...

justmemyselfand???

tell me pls...im scared now..kehilangan awak...sekali lagi...

.....

....

4.00 am

skarang..bila awak lebih memahami ttg apa yg sy buat dulu...bila awak telah mengerti ape yg pernah sy laukan dulu...hurmm..sy mmg takkan cakap ape yg sy akan buat...tp sy tahu kenapa dan apa yg sy buat..tapi..bila sekarang..sy ingin selalu bersama awak...ingin merasai diri awak...ingin mendapatkan awak..sangat mahukan awak..bukan utk hari ni je..for my entire life...utk seluruh hidup sy...

sy tahu..tapi sy tetap sayangkan awak..sy tetap cintakan awak..selamanya..

-end-

Sunday, October 15, 2006

..:: WEAKend ii ::..










bismillahirrahmanirrahim

majlis bukak poser..
sabtu lepas..

aku cam biase...mane larat makan time bukak poser..:P


..::WEAKend::..

assalamualaikum

ahad..dan sangat penat utk esok..memasuki minggu zon bahaya..huhu..bermula esok sangat byk perkara perlu aku setelkan seblom 20 hb...sbb 20hb da janji ngan yop, turun kl balik kampong sesame...wahahahaha balek kampong...mencari tenang utk diri..dan menyambut raye...:) syawal..

ingat lagi grup feminin..femes mase time sekolah rendah dulu kalo tak salah..skang mcm best jek layan lagu die...aku ske lagu nih..

hanya sekali feminin

Sekali janji ku lafazkan Akan ku kotakan Walaupun dihalang Sekali ku lafazkan Kata cinta Takkan ku permainkan Sekali di dalam hidupku Kurasakan cinta Yang suci sejati Sekali hanyalah sekali ini Tiada lagi tukar ganti Sehari ku rasa setahun Jika tiada kasihmu Jika kau pergi jauh Perasaanku akan terganggu Hanyalah kau seorang Mengubat hati rinduku Tiada bandingan di dunia Yang sama semurni Cinta yang kau beri Sekali kau beri Sekali ku katakan sekali lagi Cintaku hanya sekali

hanya sekali..:)

samung lik..syawal..kemuliaan ramadan maseh blom berakhir..bila melihat satu persatu member beli kad raye beso2, gi anta kat awek...hehe..sumer menjadikan bulan mulia sebagai jalan kepintu bahagia..:) paling terok kong kene..beli kad raye paling beso, malam tadik gak gi anta kat pangsapuri..hahaha ramai2 kitorang tgk aweks yg die kasik kad tu...hakim,niza sumer beli kad raye, nk pos...hurmm..:P


da lame tak lepak sini..mbmb..dataran..malam2..teringat ade org gtau aku..'' jangan bagi rasa ko mati..''..ia takkan mati..ia akan teros hidup..selagi aku mampu bernafas..mampu berhidup dengan sempurna..sempurnakah?memandang ke langit, mampukah bintang jatuh ke riba..dan menyelesaikan sengketa hati perasaan yang terdalam?atau sekadar menunggu..menunggu...aku yakin mampu menunggu..tapi..hurm..

syawal..raikan bersama yang tersayang..menunggu waktu utk bertemu yang tersayang..dan menunggu waktu utk bersama dengan yg tersayang...:)

weakend...lot of stuff...pelbagai bercmpor baur...walaupon raye, tp macam tak raye jek...raye tahun lepas, raya terakhir...kali ini..mampukah..atau..semua sekadar mimpi..dan aku akan menunggu kali ini..melihat apa yg terjadi..




Saturday, October 14, 2006

chapter ii - sampai menutup mata

assalamualaikum...

sampai menutup mata

mendengar lagu acha dari ost heart...sampai menutup mata sangat unik dan sangat puitis lirik..tulisan melly goeslow sangat indah..bahasa sangat simple dan difahami...dan bila lirik tu masok dalam otak aku, aku pon rase camtu...sampai menutup mata mencintai..

tiada dusta..sumpah ku cinta..sampai ku menutup mata..:)

dan aku akan teros mencinta..:)

falling september..menghilang dan oktober..mendatang..


chapter i - my lil sis...:P

selamat besday!!!

huhuhu..

14 oktober...

ps::abis duit aku lanje die topup...ampes tul dapat adik gini...huhuhu
ps2::jage ar pasni aku pau die plak...hahahahah

Sunday, October 08, 2006

menyelamatkanmu::-~

assalamualaikum..

sekarang musin jerebu memaksa sumer aktiviti terbatas..lihat ke langit..macam seputar hidup..untuk mencari bintang yg selama ini membantu kita bersinar,terhalang..hujan,yg mampu menghilangkan aral..mampukah teros bertahan pada awan,dalam menjejak matahari hidup aku?mampukah matahari teros bersinar,seandai dia tahu aku masih teros menunggu?dan mengajak aku mengharungi hidup bersama?

mengkoding

huh..bengkel 1..sem depan nye subjek ape ekk...aku da lupe ar...bengkel 1..present 16hb..ade 6 hari utk aku teros mengkoding...16!!isnin...adeh..hari ni da 8hb...ade seminggu...koding bahagian login pc insyaAllah da setel...aku cume kene adjust2 part kalo else yg berlaku...dan aku kene pikir bende2 lain utk ditambah..ape ekk...
>login
>inventori
>add,delete,update
>print
>kire2
hurmmm..puan tu nak suh aku bagi ade bende lain skit...ape ekk...idea plss....

futsal

sempat gak aku men futsal,malam semalam..dan 2 bijik lagi aku skor..haha..kalo rajin maen,maybe kene rajin dribble..baru leh lepas main futsal nih..tapi semalam tersepak mamat sorang tuh..kuat gak bunyi nyek..pas game teros aku jupe die salam2 mintak maaf..kang tak pasai2 kene hayun kat luar..cam budak fkp sorang tuh...memang kene aim dah ngan aku..cam siol main bola...

burger epal

tadi gi sahur kat burger epal...layankan hakim yg ngidam nk burger...kitorang satu kereta gerak ke pantai klebang...rupe2 nye ade bazar syawal..sbab jual baju2 waktu malam..lupe plak..slalu mmg tiap2 puase gi sane tgk2 baju..teringin ar plak jaket adidas kaler ijau askar tuh...sbb logo adidas lame..adidas bunge..bkn snang beb nk carik..yg ori mahal kot..tah ar..kene kumpul duit nih..nk beli anset lagik..anset aku smalam da jatuh lagi...

anset

sony-e!!huhuhu...ramai2 da ajak beli k750i(kot)...tapi..harge 800 beb..hurmm...watpe ek..

hidup

mereka di skeliling slalu melihat aku tertawa,tersenyum,dan aku pon ske menggamatkan keadaan..aku nk jadik moodmaker..walopun sebenarnye diorang tatau,yg tersirat disebalik gelak2 aku,dalam waktu aku bersendiri macam ketika ini,hanya menulis utk melepaskan ape yg tersirat..mereka tida pernah tahu tentang semua ini..dan yg penting mereka tidak perlu tahu saat aku mengingati kenangan..saat aku memiliki waktu tersendiri utk melayang ke dalam kenangan..terbang..jauh..
selalu..bila aku ke pantai..ke dataran..melihat kapel2..semmang nye aku akan tersenyum..memandang ke arah diri tentang d mana salah terhukum..aku cuba memberikan kebebasan yg akhirnya,aku yg bebas..gembira melihat engkau gembira dan memberikan ape yg dikata olehnya..walaupon ungkapan perpisahan..
teringat cerita ima pasal edi..bila ima tanye edi,asal ko tak kawen2 ngan awek ko..edi jawab,"aku tanak tersalah pilih masa depan sekali lagi"..aku tak pasti mengapa dan bagaimana jawapan itu leh kuar dari mulut seorang kekasih terhadap aweknye..apakah die tahu die tersalah pilih awek..dan meneruskan atas dasar kesian kat awek nye?hurmm.kalo ko tanye aku edi,aku awal2 cakap ko salah...sbb kalo kapel sbb kasihan,sangat sedih..sangat salah..sangat tak boleh...sbb perasaan cinta tu tak wujud dalam kasihan...dan kasihan takkan mewujudkan cinta sejati..dan seandainya kau tau yg mana kau cinta edi,keadaan akan lebih terok...cuma...bersedia melakukan sesuatu utk hidup..walaupon melukakan diri sendiri utk mendapatkan kegembiraan dan cinta yg sebenar...]

aku..

hurmm...

-end-

Friday, October 06, 2006

chapter iv - menghitung waktu

assalamualaikum

lagu nih.aku ske..menghitung hari.nyanyian semula andaband...dalam ost heart..

menghitung hari detik demi detik
menunggu itu kan menjemukan
tapi ku sabar menanti jawabmu
jawab cintamu

jangan kau beri harapan padaku
seperti ingin tapi tak ingin
yg aku minta tulus hatimu
bukan pura-pura

reff:
jangan pergi dari cintaku
biar saja tetap denganku
biar semua tahu adanya
dirimu memang punyaku

jangan kau beri harapan padaku
seperti ingin tapi tak ingin
yg aku minta tulus hatimu
bukan pura-pura

repeat reff

belum pernah aku jatuh cinta
sekeras ini seperti padamu
jangan sebut aku lelaki
bila tak bisa dapatkan engkau
jangan sebut aku lelaki

bila semua org..mcm menghitung waktu utk berlaku sesuatu..yg magik..yg miracle utk mencapai matlamat terdahulu yg gagal terlaksana,pastikah waktu itu aka tiba?atau sekadar impian?miracle?masih berharap tentang sesuatu yg dilepaskan begitu saje?hurmm...

menghitung waktu...memberi peluang pada waktu utk membetulkan ape yg kite simpangkan dari jalan lurus...

ini satu lagi lagu yg mengasyikkan..dan membuat aku bersendirian..?

hari ini, esok dan selamanya
by nirina
ost heart

hari ini dadaku bergetar
terguncang memilu dan mengerang
ku yakin ku tak salah
karna hatiku tak pernah dan takkan berdusta

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

esoknya ku pikir rasa itu
akan menghilang dengan seiring waktu
namun ternyata tak berubah
aku makin tergiur pada dirimu

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

esoknya ku pikir rasa itu
akan menghilang dengan seiring waktu
namun ternyata tak berubah
aku makin tergiur pada dirimu

cinta cinta cinta
aku jatuh cinta

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

dan seterusnya rasa ini selalu terjadi
dan tak pernah berkurang
hatiku hanya untuk dirimu
aku bahagia hanya bila kamu bahagia

bahagia..aku bahagia bila kamu bahagia..:)

hari ini..esok..dan selamanya..takkan berubah..cinta..dan seterusnya takkan berkurang..takkan pernah berkurang..hurmm..bila tgk gamba..i miss ur rambut la..

i really miss...u...now...

-end-

chapter iii - bila musik itu mengindahkan..

Acha Septriasa - Berdua Lebih Baik

Lihat awan di sana
Berarak mengikuti
Pasti dia pun tahu

Ingin aku lewati
Lembah hidup yang tak indah
Namun harus ku jalani

(Korus)
Berdua denganmu
Pasti lebih baik
Aku yakin itu

Bila sendiri
Hati bagai langit
Berselimut kabut
Berdua denganmu

Lihat awan di sana
Berarak mengikuti
Pasti dia pun tahu

Ingin aku lewati
Lembah hidup yang tak indah
Namun harus ku jalani

(Ulang korus)

Lihatlah awan di sana
Berarak mengikuti
Pasti dia pun tahu

Ingin aku lewati
Lembah hidup yang tak indah
Namun harus ku jalani

Irwansyah - Perempuanku

Biarkan aku di sini untukmu
Aku hanya ingin menghibur malam ini
Malam yg pasti menyenangkan untukmu
Dan tentu untukku

Biarkan di sini aku bernyanyi
Hanya untukku dan untuk menghibur kamu
Dan aku yakin senyummu tulus dan jujur
Hanya untukku

(Korus)
Perempuanku engkau cintaku
Tak mungkin bisa bila aku jauh darimu
Bisa bila ku pasti sedih
Ku cinta engkau
Cinta pada perempuanku

Semakin lama semakin ku tahu
Maksud hati tak hanya mencintaimu
Ku ingin habiskan hidupku
Hanya untukmu

(Ulang korus)

Ku cinta engkau perempuanku
Perempuanku

chapter ii - bila musik itu mengindahkan..

Acha Septriasa - Sampai Menutup Mata

Embun di pagi buta
Menebarkan bau asa
Detik demi detik ku hitung
Inikah saat ku pergi

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

(Korus)
Aku tak mudah mencintai
Aku tak mudah mengaku ku cinta
Aku tak mudah mengatakan
Aku jatuh cinta

Senandungku hanya untuk cinta
Tirakatku hanya untuk engkau
Tiada dusta sumpah ku cinta
Sampai ku menutup mata
Cintaku sampai ku menutup mata

Oh Tuhan ku cinta dia
Berikanlah aku hidup
Takkan ku sakiti dia
Hukum aku bila terjadi

(Ulang korus)

chapter i - bila musik itu mengindahkan..

Oasis - Don't Look Back In Anger

Slip inside the eye of your mind
Don't you know you might find
A better place to play
You said that you'd once never been
All the things that you've seen
Will slowly fade away

So I'll start the revolution from my bed
Cos you said the brains I had went to my head
Step outside the summertime's in bloom
Stand up beside the fireplace
Take that look from off your face
You ain't ever gonna burn my heart out

So Sally can wait, she knows its too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger I hear you say

Take me to the place where you go
Where nobody knows if it's night or day
Please don't put your life in the hands
Of a Rock n Roll band
Who'll throw it all away

So I'll start the revolution from my bed
Cos you said the brains I had went to my head
Step outside the summertime's in bloom
Stand up beside the fireplace
Take that look from off your face
You ain't ever gonna burn my heart out

So Sally can wait, she knows its too late as we're walking on by
Her soul slides away, but don't look back in anger I hear you say

Don't look back in anger
Don't look back in anger
Don't look back in anger
At least not today


Tuesday, October 03, 2006

02102006 :: chapter one

assalamualaikum..

sangat memenatkan..tu je aku leh cakap..sbb idop sangat pack ngan keje² yg ntah dari mane dtgnye keje² nih..huh..
-multimedia projek..
-database projek..
-matematik aku sorang je xdrop..
-sad projek...
-bengkel 1 vb.net....

bile nk lik umah nih..nk bercuti..mempertenangkan kehidupan aku..

dan da lame tak menulis..menulis tentang aku..hidup dan perjalanan waktu yg berlalu..

pernahkah..seseorang yg tak pernah mengenali, mampu lebih memahami?pernahkah bertemu dengan cerminan diri kita sendiri?benarkah hidup tipikal itu ketinggalan?atau perlukah menunggu waktu yg tak terulang?

fikir..