Sunday, October 08, 2006

menyelamatkanmu::-~

assalamualaikum..

sekarang musin jerebu memaksa sumer aktiviti terbatas..lihat ke langit..macam seputar hidup..untuk mencari bintang yg selama ini membantu kita bersinar,terhalang..hujan,yg mampu menghilangkan aral..mampukah teros bertahan pada awan,dalam menjejak matahari hidup aku?mampukah matahari teros bersinar,seandai dia tahu aku masih teros menunggu?dan mengajak aku mengharungi hidup bersama?

mengkoding

huh..bengkel 1..sem depan nye subjek ape ekk...aku da lupe ar...bengkel 1..present 16hb..ade 6 hari utk aku teros mengkoding...16!!isnin...adeh..hari ni da 8hb...ade seminggu...koding bahagian login pc insyaAllah da setel...aku cume kene adjust2 part kalo else yg berlaku...dan aku kene pikir bende2 lain utk ditambah..ape ekk...
>login
>inventori
>add,delete,update
>print
>kire2
hurmmm..puan tu nak suh aku bagi ade bende lain skit...ape ekk...idea plss....

futsal

sempat gak aku men futsal,malam semalam..dan 2 bijik lagi aku skor..haha..kalo rajin maen,maybe kene rajin dribble..baru leh lepas main futsal nih..tapi semalam tersepak mamat sorang tuh..kuat gak bunyi nyek..pas game teros aku jupe die salam2 mintak maaf..kang tak pasai2 kene hayun kat luar..cam budak fkp sorang tuh...memang kene aim dah ngan aku..cam siol main bola...

burger epal

tadi gi sahur kat burger epal...layankan hakim yg ngidam nk burger...kitorang satu kereta gerak ke pantai klebang...rupe2 nye ade bazar syawal..sbab jual baju2 waktu malam..lupe plak..slalu mmg tiap2 puase gi sane tgk2 baju..teringin ar plak jaket adidas kaler ijau askar tuh...sbb logo adidas lame..adidas bunge..bkn snang beb nk carik..yg ori mahal kot..tah ar..kene kumpul duit nih..nk beli anset lagik..anset aku smalam da jatuh lagi...

anset

sony-e!!huhuhu...ramai2 da ajak beli k750i(kot)...tapi..harge 800 beb..hurmm...watpe ek..

hidup

mereka di skeliling slalu melihat aku tertawa,tersenyum,dan aku pon ske menggamatkan keadaan..aku nk jadik moodmaker..walopun sebenarnye diorang tatau,yg tersirat disebalik gelak2 aku,dalam waktu aku bersendiri macam ketika ini,hanya menulis utk melepaskan ape yg tersirat..mereka tida pernah tahu tentang semua ini..dan yg penting mereka tidak perlu tahu saat aku mengingati kenangan..saat aku memiliki waktu tersendiri utk melayang ke dalam kenangan..terbang..jauh..
selalu..bila aku ke pantai..ke dataran..melihat kapel2..semmang nye aku akan tersenyum..memandang ke arah diri tentang d mana salah terhukum..aku cuba memberikan kebebasan yg akhirnya,aku yg bebas..gembira melihat engkau gembira dan memberikan ape yg dikata olehnya..walaupon ungkapan perpisahan..
teringat cerita ima pasal edi..bila ima tanye edi,asal ko tak kawen2 ngan awek ko..edi jawab,"aku tanak tersalah pilih masa depan sekali lagi"..aku tak pasti mengapa dan bagaimana jawapan itu leh kuar dari mulut seorang kekasih terhadap aweknye..apakah die tahu die tersalah pilih awek..dan meneruskan atas dasar kesian kat awek nye?hurmm.kalo ko tanye aku edi,aku awal2 cakap ko salah...sbb kalo kapel sbb kasihan,sangat sedih..sangat salah..sangat tak boleh...sbb perasaan cinta tu tak wujud dalam kasihan...dan kasihan takkan mewujudkan cinta sejati..dan seandainya kau tau yg mana kau cinta edi,keadaan akan lebih terok...cuma...bersedia melakukan sesuatu utk hidup..walaupon melukakan diri sendiri utk mendapatkan kegembiraan dan cinta yg sebenar...]

aku..

hurmm...

-end-

0 comments: