Thursday, November 30, 2006

salam..

ini keputusan tak rasmi aku..huhuhu ampes ar mate nih wat soi.....

KEPUTUSAN PEPERIKSAAN

No. Matrik B 030610198 Nama Pelajar Hazimin Hamdan
No. KP 850525085299 Fakulti FTMK
Kursus BITM
Sesi (Sekarang) Tahun/Semester Pengajian (Sekarang)
Alamat Tetap NO 28 JALAN SIPUTEH,, 32800 PARIT, PERAK, 32800 PARIT PERAK
Kod Penganjur Penasihat Akademik

Keputusan Peperiksaan Untuk Sesi
Kod M/P Matapelajaran GR MN KR JMN ST


BACS1253 MATEMATIK SAINS KOMPUTER I D 1 3 3.00 -

BITM1113 SISTEM MULTIMEDIA B- 2.7 3 8.10 -
BITP1213 PEMBANGUNAN SISTEM B 3 3 9.00 -
BITS1123 ORGANISASI DAN SENIBINA KOMPUTER C- 1.7 3 5.10 -
BITU2913 BENGKEL I B- 2.7 3 8.10 -
BITP1323 PANGKALAN DATA C 2 3 6.00 -


Panduan
GR : Gred KD : Kredit Dapat
MN : Mata Nilai KP : Kredit Pindah
KR : Kredit KK : Kredit Kira
JMN : Jumlah Mata Nilai PK : Peperiksaan Khas
ST : Status UM : Ulang Matapelajaran
TD : Tarik Diri UG : Ulang Gred


well...aku bkn budak pandai..jadik tgk jek...jgn komen lebih2...

end

Tuesday, November 28, 2006

hurmm..

terkadang aku rindu..tentang sesuatu tentang semalam..terkadang aku menulis msg2 yg mampu membuat tertanya..tentang aku..tentang dia..hidup,jauh,jarak perjalanan waktu yang menentu tapi tanpa kita yang membuat keputusan dan hanya menunggu,pasti hidup menjadi lebih banyak liku..pertanyaan,soalan akan lebih banyak dari jawapan..perjalanan esok,bukan hanya menunggu,dan membiar..tapi dengan apa yg kite putuskan utk berlaku..menyesal?pasti ada lusa utk kite betulkan,dan tersalah?pasti waktu akan mengajar kite yang tepat utk di cari dan yang tidak perlu kite miliki..bila jiwa semakin kalut,dalam semakin ribut,serba salah mengajar kita mengukur hari dengan betul..membuatkan semua tertanya tentang apa yg kita lakukan dan hanya kita yg tahu apa yg kita lakukan..

teman adalah cermin,memberitahu apa yg berada di belakangmu..memberitahu tentang apa yg kita lakukan tentang mereka disisimu..menyokong waktu2 penat lelah berjalan di hari-harimu dan memegang erat saat tiada siapa mampu menenangkan mu..

Ramai orang mengutamakan KAWAN dari KEKASIH...
dan ada juga mengutamakan KAWAN kerana KEKASIH...
hadirnya seorang KEKASIH sejati sebagai pelengkap kehidupan dan mengisi kekosongan hati ...
hadirnya KAWAN sebagai sahabat sejati ...
berkongsi segala suka duka dan teman sepermainan dan belajar ....

Antara KAWAN dan KEKASIH Yang mana harus
dipilih..?
KAWAN pengubat kesunyian,
KEKASIH penyembuh kelukaan.

Antara KAWAN dan KEKASIH yang mana harus
didahulukan..?
KAWAN tempat mengadu,
KEKASIH tempat bermadu.

Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya tak bisa
disisih...
KAWAN menghulurkan bantuan
KEKASIH menghulurkan sokongan.

Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya diperlukan...
KAWAN sekuntum senyuman,
KEKASIH sepenuh perhatian

Antara KAWAN dan KEKASIH Bilakah akan bersatu...?
KAWAN sejujur kata,
KEKASIH setulus setia

JIKA KAWAN itu KEKASIH...
dan KEKASIH itu KAWAN...
perlu lah dihadiahkan
"Sedalam lautan Setinggi kayangan"
kerana
"Kasih sayang tiada sempadan"
tapi sayang...
KEKASIH tetap KEKASIH...
KAWAN tetap KAWAN...
perbezaannya terlalu ketara..
tapi keadaannya tetap sama..

dan bila kamu masih keliru tentang siapa kekasih,siapa teman..
perasaan itu jawapan..


semua persoalan..perlukah jawapan?semua rahsia kata..perlukah terbongkar?bias pada zahir..akan ketemu warna dalam dirimu..

salam

Thursday, November 23, 2006

assalamualaikum..

huhu...ending yg menarik tadik...dlm fon,psl bahase cine tuh,awak ckp kalo awak gtau,org msti diam...betol ar,lepas je awak sebut mende tuh,abis kdit...huhuhu

hurm..ekceli sy cuma takot teserempak,ternampak,bertembung sumer tuh jek..sy tau die takkan pukul2...takkan boifren awak kaki pukul kot..kan?awak msti da pilih org yg baik..better than me..kan?

khamis 23 nov 2006..petang nih ade prsntation..power point da siap..tggu nk bcakap jek..tadik gi jln2 ke bandar..naik moto sorang2 hhahaha...gilo..tgh2 malam eh pagi gini kuar2...tak betol ape..musti pelik je org2 tgk aku..hahaha...pusing2 tgk malam..malam?hurmm...

cinta..tak seharusnya memiliki..hurm...yg sy tahu cuma mencintai...dan memiliki.:)

save yourself
by sense field
tonight and forever

Turn out the light
Just say goodnight to yourself
May I remind you
When you find you
Are all alone’s when you
You’ve got to be strong
That’s when they call you in the night
He’s got your picture in his mind
He’s got your number on a paper
At his disposal anytime

Is it really true
Could you save yourself
For someone who could love you for you
So many times we just give it away
To someone who
Someone who

You met in a bar
The back of a car
And for a moment
You felt important
But not in your heart
Cuz my self esteem
It’s been low
Go ahead and count,
It’s been lower than low
I know the feeling
Of it stealing life out from under me

Cuz I want to learn
Can you save yourself
For someone who
Could love you for you
So many times we just give it away
To someone who couldn’t even remember your name
Did you save yourself
For someone who loves you for you
And loves me for me
Or give it away
To someone who
Someone who
Can cherish your name

Cuz I want to learn
Did you save yourself
For someone who
Loves you for you
And loves me for me
Give it away
To someone who
Someone who
Cherish your name

Cherish your name


kalah menang..dalam hidup..perlu ade keputusan dan akibat atau apa yg terjadi selepas itu...macam cinta..cinta tak semestinya memiliki..tapi jika memiliki cinta kita,bukankah lebih bermakna..dan itu hanya jika cinta itu benar-benar cinta yg datang dari 2 hati..:)

huh...

tadi on d way nk jalan2 ade plak speed trap kat dpan balai..pehh dah ar moto tadek side-mirror..mmg taknah wujud kat melake nih..nasib baek abg polis baik...amik name jek die kate..saje2 amik name..tadek salah ape2..fuhh..gundah gulana kelam kabut gak ar...

dah lame tak g bandar malam2...cantik gak..

-end-

Tuesday, November 21, 2006

Penjaga Hati
Ari Lasso

Tak pernah aku impikan
Betapa beratnya meruntuhkan hatimu
Lama sudah ku menunggu
Seutas harapan tulus cintamu

Takkan kutemui wanita sepertimu
Takkan kudapatkan
Rasa cinta ini

Reff :

Kubayangkan bila engkau datang
Kupeluk bahagia kan daku
Kuserahkan seluruh hidupku
Menjadi penjaga hatimu

Sering kali kutemukan
Mahkota bertabur intan permata
Meski aku telah terbiasa
Tambatkan hatiku pada wanita ..oh ….
23 NOVEMBER 2006

salam..

akhirnya ari nih last paper..kul 2.15 kang ade paper osk..so?pastu?hahahaha..aku nk tdo puas2..pdn muke korang yg ade paper...:P


nanti ek samung..

mari membaca...

Monday, November 20, 2006

salam

jika selama ini menjadi selalu dalam fikiran, amat susah menjadi dewasa...bila usia beranjak sehari,hidup kite mmg semakin bertambah..sumer btambah even berat pon naik skit2 hahaha..bile ar berat aku nk turun nih, mkn tak ingat..:P tapi sumer nih menjadikan manusia semakin berusaha,mencari jalan..atau tidak dapat sekurang2 nya berhadapan dengan masalah,bukan hanya berserah dan menyerah sumer pada keadaan...teringat dalam suratkhabar utusan,ruangan agama 3 4 hari lepas,tak ingat ar...tajuk nye sgt menarik perhatian aku..'islam bukan umat berserah'...mmg benar,kite ada qada' qadar yg ditentukan oleh Allah swt,kite percaya pada ketentuan itu sbb itulah rukun iman diri kite as a muslim..aku tanak cerita pjg2 mcm ustaz plak sbb aku pon bkn nye terlalu baik,tapi amalan itu yg mengukuhkan diri kite...:)

bila berjalan,pandang ke langit,jgn selalu lupe pd rumput di bumi..menjadi tangga utk berpjak demi menuju jalan esok..

hurmm...miss u..:)

gadek..






assalamualaikum.. huhuhu walopun tadek mase..sibuk mengulangkaji stadi exam aku tetap nak menulis..huhuhu..kite mulekan dengan acara mandi manda...

acara mandi manda ini telah dijalankan pada pukul 3 pagi,,bertolak dari sini bukit beruang ke air panas gadek..yiihhhaaa...dapat gak mententeramkan kepale dengan disirami dan di hujani air panas...:P

mari melancong ke melake..hahahahah


Monday, November 13, 2006

menjelang...

assalamualaikum...

baru melepasi waktu2 terbahaya..hahaha 4 hari xtdo...gile tul ar...9hb paper database,10hb paper SD dan smalam aku melepasi paper matematik ngan jayanya..satu soklan jek tak jawab...wahahahahah berkat tak tdo dan lepas abis exam,kul 1 camtu aku tdo sampai malam...huhuhu terok tul perangai..tapi mmg mata xleh bukak..layan muvi pon tak bleh blah..tpakse tdo..

dalam kepenatan,dan aku masih tak terkaver lagi tdo..huhuhu

salam..:)

Tuesday, November 07, 2006

Maha Karya Cinta
Faizal OiAM

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yg salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Bila kau menjauh
Ku rindu

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk terus hidup diatas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta ...

Biarpun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Ku kan setia bersama mu
Sehingga ke akhir waktu

Ku masih menyayangi diri kamu
Bila kau berlalu
Ku rindu ..

Kau bagaikan udara
Yang membantu aku untuk terus hidup diatas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kau lah punca cinta kita
Mengajar aku erti bahagia
Kembalilah ..

Terimalah pesan daku
Yang akan terus menunggu

Monday, November 06, 2006

sedikit waktu..

assalamualaikum

seperti biasa apa yg blaku setiap hari ape yg terjadi tiap hari ape yg aku dapat,dengar,lihat sumer akan membuat aku membebel sendiri dalam hati..hurmm..bila berada di langit tinggi,jgn sesekali lupa rumput di bumi..sbb kdg2 kite terlupe kite bukannye rumput pon,tapi lalang yg tak pernah ada kegunaan kecuali sbagai makanan haiwan2 herbivor dan serangga2 huhuh...cerminkan diri bila berjalan,sbb kdg2 kite terlupe siapa yg slalu berada disamping,meminta sesuatu utk dikongsi bersama sehingga nafasnya terakhir...kalo rase takde cermin,itulah gunenye mereka yg disekeliling...memberitahu ape yg sebenarnye ade pada diri kite..elok ke tak,baik ke tak ape yg kite buat nih...bile berjalan jgn slalu mendongak ke langit melihat indahnye bintang,sbb selalunye kite tersalah pijak ape yg ade diatas laluan..bile jalan ngan budak2 ensem,lawa,bjak pandai,jgn igt kite pon same ngan diorang..ade awek lawa bkenan ngan kite,jgn pernah lupe, pada diri,pada mereka yg selama nih bersama kite,berhidup utk kita,bernafas utk kite..sedar2 ar diri tu skit...huhuhuh...manusia..payah utk diteka...

esok isnin...6hb oktober...semoga dipermudahkan perjalanan hidup aku..

kawan adalah mereka yg bersama2 melalui hidup,tak kire alam belajar atau dunia kerjaya...dan pemerhatian mereka terhadap diri kite terkadang sangat tertumpu pada satu suasana jek..diorang takkan tahu secara luas kehidupan kite..ade sstgh kawan,yg sangat ambil berat,sampai pasangan pon diorang nk pasangkan...tapi diorang cuma tahu satu keadaan jek..kalo kat tmpt keje,kdg2 ade kwn yg cuba pasangkan kite ngan kawan sekerja,kat tmpt blaja,ade kwn yg cube pasangkan kite ngan kwn sekumpulan,sekelas yg mereka anggap sepadan ngan kite...tapi, pernahkan diorang berfikir ttg hati kite?pernahkan mereka mengambil tahu akan siapa yg kita slalu sayangkan,cintakan dan berhidup utk siapa..hurmm..dan bukan salah diorang,cuma kite yg kene tetapkan hati...belongs to whom?was it me?was it u?or them?

kekasih adalah mereka yg kita cintai,sayangi..cinta adalah rahasia yg terpahat di hati,hanya hati yg mengenali utk siapa cinta itu...sayang adalah perasaan,tak mahu melepaskan...rndu adalah kenangan...hati itu punca jawapan...sbb tu kalo nk solat pon,yg penting niat dalam hati kite betul,nawaitu utk solat subuh ke zuhur ke,kene pahatkan dalam hati..hati itu yg paling utama..dan bukan hati org lain,tapi hati kite sendiri...adalah kebahagiaan..:)

salam..:)

bazar ramadan al-mubarak...peringgit



Sunday, November 05, 2006

05112006

selamat ahad

wahhh...penat maen futsal..walopun ari ni tak mcm selalu,ari ni prestasi merudum..byk kuih raye kot..lagipon x mkn mlm..malas lak rasenye..da lame tak maen futsal,gerak pon da slow-mo hahaha...

hurmm..sori wak..org on ym tapi org kuar...org gi umah ana raye ari tuh..die ajak..org pegi ar..adi tadek sbb lik kampong so org gi sorg2..lagipon dekat je and nak takot ape..beraye...nk gi umah awak,awak tak ajak,tak alu2kan..nk wat camne..hurmm..tapi takpe..org paham situasi awak..keadaan awak..takpe..:)

malam nih sejuk...tadi dok bawah kipas,dada aku sakit,cam sesak napas...semput..kecik2 dulu ade gak penat2 nih..beso2 masok sekolah da ilang skit..skang cam takleh sejuk je dada aku..sesak sempit dada...

stadi..baru stat bace skit2 tgk2 skit matematik..hahahah hapal rumus ar aku minggu nih...stat mggu depan kot mule ar terok2 kene stadi mate...ampes tul carry mark ciput jek...arapkan lulus jek..same ar database..sengal ar...bukan salah ak nk gado ngan die..die kondem terok2 sistem aku sape suh hahaha..kondem database sudah..ngan sistem aku skali di hentam nye..da ar perangai pon cam siot jek...sumer org tau ko siot tau..sumer pompuan tak ske..yg ske tu mesti stok2 bosia mane2 tah yg sanggup layan muke buruk ko tuh...ampeh tul...jage ar...ko usik aku lagi skali mmg aku saun direct jek..duli hape aku ko nk kasik aku fail pon...huh marah nih..marah betol nih..:P

esok..ahad..waktu utk tido dan berehat..tapi...hurmm...ok kot..

awak...

selamat hari ahad..

semoga dapat jumpe awak...

wassalam..


lagu ni..untuk...hurmm...:)

jika ku tak bangun esok pagi,

sayangku kau jagalah diri,
sentiasa ingatkan hati,
dirimu amat ku cintai.

andainya dihimpit kesusahan,
sujud dan mohon pada tuhan,
agar diberikan bimbingan,
meniti hidup bersendirian.

(chorus)
bila terasa sejuk,
pejamkan mata,
bayangkan dalam dakapanku,
bila terasa rindu,
pejamkan mata,
kita bersua dalam lena.

kalau ada yang sudi mengganti,
sayang lepaskanlah ku pergi,
kerana insan yang seistimewamu,
berhak untuk dicinta dalam hidup.

sayang tiada apa yang kekal di dalam dunia ini,
namun yang pasti,
walaupun ku tiada nanti,
cintaku akan kekal abadi.

ku berharap kau tak akan lupa,
mengirimkan bekalan doa,
kita jumpa lagi di sana nanti,
jika ku tak bangun esok pagi

Saturday, November 04, 2006

mari mengira syiling...




hasilnye..rm50...hahahahaha