Tuesday, January 30, 2007

assalamualaikum..

hujung minggu..sabtu ahad..membosankan?hurmm..yg paling utama aku mmg akan busan..bila semua orang kuar sabtu ahad ngan date masing2...huhuhu bukan aku tanak..malas kot..ia takkan menjadi penting kalo kite tak letakkan cinta itu penting...bagi aku, walopun membebel org cakap pelajaran itu penting,masa depan,blablaabla....tapi bila dalam cinta itu yg tertinggi..huhu pandangan masing2...

webkl.net

mengapa pompuan byk sgt komplen ttg hal yg sama dalam percintaan..A dan B bercinta,masalah pasal X...C dan D bercinta,masalahnye X gak..jadi kebanyakan kapel, si awek akan berkomplen ttg bende yg sama..ngape?hurmm...

cinta bukan sekadar i love u..bukan sekadar berpegang tangan...ia pada jiwa..pada hati...walopun tak terluah,tak termisscalled,tak tersms,kite takkan dapat bace isi hati org lain hatta awek or isteri sendiri melainkan kite saling berfeedback..komplen adalah sesuatu yg sangat comel..membebel bukan kerana marah..tak suka...membebel utk kebaikan,bukan utk hari ni tapi utk selama bersama...well manusia takkan mudah terima bebelan orang lain..fahami dan pelajari waktu...jgn bercinta kalo takde masa utk cinta...thats all..hurmm...whatever....

wanita..semua wanita itu cantik...

Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu. Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah
mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka
menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang
dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu "

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.

Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu:
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya - tempat dimana cinta itu ada."

Setiap Wanita itu Cantik...takkan pernah ada seburuk wanita...cuma yg membezakan, apa yg tertulis di dalam...

-end-

sukarelawan::kampung sungai telor iv

scene iv...


tuan rumah (baju putih)...


hurmm...esok?


nih yg wat penat sebenarnye..kene amik air dlm perigi...


rasai hujan..

sukarelawan::kampung sungai telor iii

scene i..


scene ii...


aku handle sebijik umah yg mmg terok...nih dalam die...


nih luar umah...nmpk kat blah kanan tu byk pokok2...


tu aras air kat pokok tuh..kire tenggelam abis ar...


mari mengemas...


fikir..Allah maha berkuasa..


scene iii...


luar umah gak...barang bersepah kitorang terpakse campak2 jek yg mane safe...


penat kemas dalam...belom basuh umah lagik....

Sunday, January 28, 2007

sukarelawan::kampung sungai telor ii


makan pagi itu penting..


sukarelawan makan i..


sukarelawan makan ii...


sukarelawan makan iii...


sukarelawan makan iv...

tak ingat minum...


balai raya kampung sungai telor..







sukarelawan::kampung sungai telor i

semangat menjadi sukarelawan sejak dalam bas lagik...


tapi lagik best kalo tdo...huhuhu


kat hentian kat yong peng...restoren mahal gile...


balik dari jupe shemi kat utm skudai..


utm skudai...

Thursday, January 25, 2007

banjir


teringat semasa kisah tsunami melanda acheh..yang tinggal hanya masjid yg masih kukuh..tempat suci untuk umat Islam...masa banjir arituh, cuma ini masih selamat di situ..kitab suci umat islam..AlQuran..ade gak buku2 agama aku tgk kat umah abg nih..walopun tenggelam abis umah dier,tapi still mampu tersenyum...

nnti samung..

mari bersekolah...:)

Tuesday, January 16, 2007

yaa..aku telah jumpe petua2..huhuhu

Menambahkan Darah..hurmm..:P

Cara-cara untuk menambahkan darah (yang hilang) dalam badan anda ialah :

1. Bersihkan dan tumbuk akar bayam duri. Campurkan air dan perah serta tapis. Kemudian campurkan lagi dengan kuning telur, madu dan segelas santan. Masukkan sedikit garam kemudian kacau. Amalkan meminumnya setiap pagi sebelum makan selama 10 hari berturut-turut. Sekiranya anda sering buang air atau sakit perut, hentikan dahulu dan ulangi meminumnya sehingga sakit perut hilang.
2. Amalkan memakan sayur bayam merah yang direbus.

Mententeramkan Jiwa
Cara untuk mententeramkan jiwa ialah dengan membaca al-Quran sekurang-kurangnya sekali sehari pada waktu malam atau pagi.

Mencantikkan Kulit Bayi <<<---arisya..:P
Campurkan tiga suku tepung kanji dengan air suam. Kacau kemudian mandikan bayi. terus lapkan badan bayi tanpa bilasan air lain.

Selesema..adehh...

1. Ambil secawan air didihan beras (sewaktu mendidih). Biarkan suam barulah diminum. Amalkan selalu sehingga rasa gatal atau kering pada tekak itu sembuh.
2. Letakkan sedikit kapur sirih, dua titik minyak kayu putih di atas sehiris limau. Panggang dan perah airnya. Kemudian minum sekali sehari.
3. Selesema pada musin hujan atau panas terik boleh diubati dengan cara membasahkan ubun-ubun kepala. Ulangi beberapa kali.
4. Mandilah dengan air suam pada waktu petang dan elakkan mandi malam. Amalkan minum air halia seminggu sekali

Bayi Selesema<<--arisya sakit2..:P
Sapukan sedikit minyak kelapa pada hidung bayi. Biarkan kering. Jika tidak sembuh, dapatkan rawatan selanjutnya dari pakar/doktor.

Bengkak Pipi Akibat Sakit Gigi
Tumbuk lumat segenggam daun bunga raya. Letakkan pada pipi yang bengkak. Biarkan sehingga sakit gigi lega.

Mengurangkan Tekanan
Ubat untuk anda mengurangkan tekanan ialah dengan mengambil air kelapa muda. Campurkan dengan air perahan limau nipis. Minum dengan satu nafas sahaja.
ni la bangunan taj mahal melake..huhuhu di waktu malam..camni ar penuh lampu...tu ade kapel tgh dating2 hahahah...musti diorang igt aku org pejabat agame...bawak kamera kat taman gini malam2...hahaha..

baru lepas siap keje...semangat sehh wat data struct..camni ar idup student..samung stadi..blaja...blom keje..kalo da keje takleh stay up camni..kene tdo awal...tapi tak sumer keje gitu..hahaha..

www.webkl.net
ade orang cakap,insan2 da ade keje nih,kdg2 cam 'ek' skit..mentang da keje,dpt gaji,jadi orang lebih baek,kalo bsembang hal student diorang cam tak layan sangat...blablabla..cam kite ni mepek plak..huhu keje salah,blaja salah,ape yg betoi nye..

betoi ckp ewann..yg penting skang nih,best of the man wins..mase depan tuh...diorang pilih dato'2 encik2 org2 ade name ngan rete nih sbb mase depan..mase depan kite,bermula dengan ape yg kite buat skang,ape yg kite cakapkan,bualkan,bincangkan seharian,dan ape yg berlaku pada diri kite...dahh aku pon penin...

today

ari ni selesema...terok sehh..aku tdo petang tadik..malas nk gi kelas kul 2..sok kelas kul 8..kene pegi nih..KJ aku jadik cikgu,takkan tak masok..kang die carik..hahaha dah la budak2 dE senang cam....kenal je diorang...abis sumer lekcerer kenal aku da skang..lekcerer data struct da tau name,animasi pon da kenal aku...encik hafiz?lagik ar...

kelas smpai petang..nk turun trainin ke tanak?mggu nih ade game..lawan fkekk ke ekk...tak igt la...da lame tak jadik keeper..last sekali sem 1,diploma...7-sebelah...tu penat sbb defend sumer tak turun bawah,aku sorang2 depan gol...aram...hahaa...camne ekk..but bola da ade..suar bola da belik..nk turun ke tanak...selesema nih memenatkan...sbb berair je idung aku..nih baju da tebal2 nih....hahahah...

hidup

hidup..hurmm...:P

Sunday, January 14, 2007

2nd destination...

prosperity...wahahahhaha


sumer menunggu dengan tekun...


acara memakan kentang gulung2...huhuhu


menikmati dari pandangan aku..


mari makan rame2...


kentang..gulung..kentang..gulung...mase ni aku tak makan lagi aku nye prosperity...hahaha layan kentang...lik umah baru makan burger...


berbaring di atas rumput...




selamat makan..huhuhu

-end-

tahun baru..blaja baru..waakakakaka...keje baru?

assalamualaikum..

first week da mula jalan2..tak betol budak2 nih sekor2..hahah
mule2 destinasi tahun nih adalah restoran nasi ayam special...located in malim...malin kundang...hahahah..malim melake...ade satu lg kedai kat bachang..ni cawangan die..

nasik ayam aku...


nasik goreng ayam semi yg ditumpahi kicap..kicap pekat manis...wakakaka manis giler aku makan...cam kuah kicap plak..


bulan...huhuhu


tepi tiang lampu...


baju baru...hahahaha moto tu sape punye tah kat tepi jalan tuh...layankan....



tahun baru,sem baru..penuh ar...18 kedit..amik bengkel 2..budak2 lain tak amik,budak DE je yg amik...hahah tahun depan leh LI...terok nk masok kelas...sbb aku tak kenal org...sem lepas byk dok kelas tahun satu,sem nih campo2...tahun dua ar sumer...pastu kalo ikotkan mmg malas nk kelas pagi2..tapi terpakse gak..takpe ar...at least satu hari ade 2 kelas jek...jumaat tadek kelas...teknokrat satu kelas je seminggu..wakakakakka...mintak2 sem nih dapat naikkan pointer...

smalam..13 januari 2007..mesti ramai tak pcaye kalo aku citer..aku bangun tdo,sumer orang da bersiap nk kuar...tapi aku takleh ikot sbb sumer kuar dating..haha...ari sabtu dan aku di rumah?sorang2?hhaaha...mesti pelik ek..nk wat camne..kene biase2 gitu kan?takpe..layankan..hidup..ari ni esok dan selamanya ada waktu2 tertentu yang membuat kite mahukan sesuatu seperti dulu..

Menatap indahnya senyummu di wajahmu
membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
yang tak mampu kuungkapkan
kepada dirimu

reff:
Aku ingin engkau selalu
hadir dan temani aku
di setiap langkah
yang meyakiniku,
kau tercipta untukku

Meski waktu akan mampu
memanggil seluruh ragaku,
kuingin kau tahu
ku selalu milikmu
yang mencintaimu

sepanjang hidupku

Tercipta Untukku - Ungu

mendengar lagu,main game,tgk orang,jalan2 sorang...pastu gi pasa malam,aku beli yong tau fu nfan rojak singapore...tak mkn gak..beli je lebih..hahaha

hurm ape nk wat pasnih...

-salam-


bukan senang..nk dapat matahari pagi..dah 4 ari ujan..susah nk rasa bahang..kadang2 bende yg takde, baru kite tahu betapa kite memerlukan..hurmm..

selamat pagi dunia..

Tuesday, January 02, 2007

pengakhiran 2006..

"Setiap kali mata bkelip,setiap kali nafas bderu,setiap kali jantung bdenyut,hanya namamu tlintas dhati. Sesunguhnya hati ini tak pernah bhenti mrinduimu.."