Tuesday, March 25, 2008

salam..

kadang2 kite tak sedar..dalam pusingan hidop..org kate jatuh bangun atas bawah kehidupan membawa kite kepada saling mengingati tentang bermaknanya kita maseh bernafas dan berada di atas katil yg sama bila kita bgn tido ari ni..kadang2 kite terlupa..tentang Yang Maha Pencipta, Dia yang menjadi pengarah kepada lakonan kita diatas muka bumi yang diciptaNya..walau sejauh mana berjalan,walau sekecil mana laluan, kalau ditulisNya kita akan melepasi laluan itu, maka lepas ar kita...

semalam kat kelas, mase tgh kelas VR, semy msg aku..

"sedara ko eksiden.."

teros aku kuar kelas..try tepon takdapat..tepon abg die pon tak dapat..

teros aku gi kelas semy, tanye betol ke x..semy ckp betol kot, sbb pak gad bgtau, din botak pon ckp bende same..diorg ckp, pg td ade eksiden, kat simpang bomba-mitc tuh..moto ngan keta..sedara aku tu ngan member die nek moto, nk gi kelas, and bertembung ngan kancil, yg nk kuar simpang...helloo...bile ko kuar simpang and lggr orang secara kompem otomatiknye ko salah..din citer, sorg da 50-50..sorg dah kat wad..aku po cam tak brp betol gak ar..sbb..mm..die sedara aku..camne nk citer..abah punye kakak = makcik aku..anak sedara die = sepupu kpd sepupu aku..so..kitorang nih kalo wat line salasilah still kat line yg same kan?and ayah diorang da tadek..mase ayah diorg meninggal, aku ade gak gi..about 2 or 3 yrs lepas arr..and mak diorg da tua pon..aku tak rase yg diorg akan gitau mak diorang..and im not quite sure about their adek beradik..aku tak tau sgt diorg kat mane..tp diorg baek2 la..bukan la maskod aku adik beradik diorg gado2 ke(if gado2 pon aku tatau..personal nye stori kan??)..so pas kelas..teros aku gi spital, ntah betol ntah tidak..

Alhamdulillah..die ok..kwn die yg sorg lg kat ICU..ok pon tak ok sgt ar..aku smpai2 kat wad, aweks ramai dak kelas die..sempat gak aku menangguk di ayer keroh hahahha..:P and ada abang die kat sebelaha..humm..diorg kembar..dua2 laki..abg and adik..abg die radzi, adek redza..both kwn aku kat skolah rendah, and bila tau yg kitorg sedara, lg ar ngam kan?cuma rumah agak jauh, and mase skolah rendah time2 tu mane reti nk naek2 beskal gi jauh2 tuh..aku kat pekan parit, diorg kat merua and since aku ade ramai lg kwn kat pdg bola mase tuh, so nk watpe gi jauh2 kan..:P tp tak bmakne ar tak rapat..tak ngam..mase aku kat utem, radzi gitau, die masok utem gak..so jumpe2 gak ar radzi..and bila redza masok taun lepas, jumpe2 gak ar..kdg2 satu bas lik melaka..cuma, diorg nih leader,aktif ad aku lbh ske lyn intenet kat umah drpd gi training silat or join program kepimpinan..aku tak minat sgt program2 kepimpinan nih..and aku tak rase aku nk jd ketua or fasi or jadi ajk porgram2..tak rajin sgt..radzi and redza, diorg dari kecik, pas skolah rendah, radzi masok seratas, redza masok anderson and both agak dikenali dari segi leader..radzi plak, masok seratas, jd famous sbb pandai gak ar..redza, pd aku, "jahat" sket dr abg die..cam aku ar..abg aku baek, takkan aku nk jadi baek gak..:p tp, radzi mmg abg yg baek..mmg sape2 nk cari calon suami, aku leh sajeskan die..tp itu bila awek radzi dah tadek ar nnti..and both sgt kuat semayang (berbanding aku yg agak malas..) and both kalo korg mcm bersembang mmg best..ape saje topik..politik,sukan, current issue ape2 je ar..and aku mmg ske sembang ngan org yg camni..diorg tak fanatik pd satu2 isu dan sokong or bantah, tp kalo kitorang sembang, amik satu topik misalnya pasal 3 line, lebih terbukak giler..aku rase salah sorg diorg 3 line ar..hhuhu..ooh back to wad..

bila aweks n dak klas die blah, aku gi ar rapat sket kat katil..dok sblh die..kaki kiri mmg patah, kat tulang paha tuh..sikit je lg nk tersembul kuar, die ckp die leh rasa ar..actlly aku taknah lawat org saket, dimana aku sorg2 tadek ramai kawan, and diorg pon berdua je..aku bukan seorang pembuka cerita yg baek..aku jrg berbual if tadek topik, aku tak reti nk open topik..and paling aku agak terkesan, bila time radzi suap mknn kat redza..hurmm..

...

tgh2 mkn, smbg2 skit..aku tanak bg die ckp byk..tp die isau pasal mmber die yg bonceng tuh..faris..and sumer org tau, faris ni 50-50 tp aku tak sure redza tau ke tak..tgh2 mkn, aku dok ar sblh, ini cerita redza..

kitorg naek moto, nk pegi steret ar kan..pastu dari jauh aku da nampak da kancil tu..aku tak bajet die akan kuar simpang, aku teros ar..bila da dekat ngan simpang tu tetibe kancil tu kuar..
...
aku rase muke aku terseret kat atas jalan..pastu kacau bilau..pastu aku tgk kancil tu, die berenti tepi jln, aku saun die "apsal ko kuar!!!"..pompuan tu da tutop muke..aku tgk faris, die jauh dari aku..aku nk pegi kat die, tp pasal pe kaki aku berat nh..aku ketok2 kaki aku..aku tgk faris..die da cam mengeletar..aku dgr ade org ajar die ngucap.."ngucap dik!!ngucap!!"..

...

-nnt ar aku smbung..mcm..terase plak..senstip giler aku..

1 comments:

Blooming Sakura said...

Ohh...so scary laa...and takziah cos they're ur relatives jgk kan...

Well,do take care of yourself too.