Saturday, October 25, 2008

Masih belum sempurna

Gerakkan Hati
Hati gerakkan
Pandanglah aku
akulah dia

kulitku tebal ku kebal ingatku kebal
banyak berbual makan angin kembung perut mual
resah dan tidak senang
hidup tak pernah lenang
ku schizo paranoia
takut pecah tembelang

pecah tembelang
peta dah hilang
bangau dah pulang
suara sumbang

lidahku kaku tak selicin kuku
teman baikku buku
bini ku pena tak pernah lena
aku suka mengintai pantang ditenung
berakhir pertelingkahan dalaman pasti belum
ikut gerak hati pena melayang
dilihat dua layang pandang
tak lah sekarang takat meradang
tanya abang gedang, apa barang?
badan macam badang
main macam belakang parang
kuhunuskan keris musuh ada pistol
tradisi kekalkan adaptasi harus betul
tujuh baris keramat
tujuh garis penamat
baik berpada
biar jahat asal selamat

ramai saudaraku yang baik telah dipijak

awan mendung yang berarak
bawa tangis bawa resah
rebah rindu yang terkumpul
semua birat dan kalimah
semua janji yang terikat
lebur disisimu

yo ijazah terbaik datangnya dari jalanan
dari pengalaman bercakap dan bersalaman
konflik motivasi cuba meditasi
positif dan benci jadi inspirasi pagi
peduli itu interpretasi basi
pekakkan sebelah halang biar keduanya
muka cantik soalan bodoh yang ditanya
jadi melodinya lebih hina dari zina
lu bikin dosa ku bikin prosa
testos terone testa rosa
citacita sosa
kl kl kosa nostra
jalan berliku ku harung roller coaster
gah sentosa tiada penyesalan
luas pandangan jauh dah berjalan
tak sempurna masih ada kejanggalan
gagal merancang, merancang kegagalan

kucing bawa tidur
rimau bawa igau
masuk tempat orang
bawa otak bukan pisau

naik bukit angkuh
cakap ayah jangan risau
turun bukit pucat dengar tiga miaw
kucing bawa tidur
rimau bawa igau
masuk tempat orang
bawa otak bukan pisau
tolak pintu gua tiga kerat tenaga
kosong tak dijaga sampai datang tiga naga
ingat nak berlaga tapi tak kan boleh menang
menang dengan otak tak mesti dengan pedang
sebelum jadi bangkai ikan koi renang renang
pura pura salah jawapan untuk naik berang
panggil lima kawan atau biar pergi laju
risaukan pekara temeh kita tak akan maju
muka sama hijau hati siapa tahu
merah dah menyala pasti mati siapa mahu
gagap tiga kali bercakap benar saja
bulan terang ramai yang keluar buat kerja
panjat pokok buluh cari tukun air terjun
naik sampai nampak dah terpegun turun
tiga ular ikut lompat atau paut
kalau lari mati jika jerut maut

puisi hati mu
hati mu puisi
palu hatiku
palu hatiku

kulit tak besalin walau saling ganti baju
pandang sini pandang sini
ku berbahasa baku kata kata nahu
himpun jadi satu
mantera beradu dengan irama dan lagu

akhirnya sempurna

catatan kredits to KNB sbb aku amik dari dier..

1- Schizo - Versi ringkas schizophrenia, sejenis penyakit mental. Paranoia atau ketakutan melampau adalah salah satu simptom penyakit ini.

2- Testosteron - Hormon biologi dihasilkan manusia/haiwan. Biasanya dikaitkan sebagai penghasil ciri kelelakian/kejantanan.

3- Testarossa - Salah satu jenama kereta Ferrari

4- Sosa - Ini aku tak tahu. Tak pasti sangat bunyinya. Haha.

5- Cosa Nostra - Nama lain bagi Mafia, kumpulan penjenayah rahsia bermula di Pulau Sicily yang kini di seluruh dunia.

bila malique buat lagu, korang jgn terenjut2 kepale layan hikhok jek..bace balek lirik dier..and bile die menulis lagu same2 dan m.nasir join nyanyi..korang wajib bace lirik die..

tanya abang gedang, apa barang?
badan macam badang
main macam belakang parang


badan je beso..tapi tak gune..

ijazah terbaik datangnya dari jalanan
dari pengalaman bercakap dan bersalaman
konflik motivasi cuba meditasi
positif dan benci jadi inspirasi pagi


positif,negatif ape pon kite kene pk balik jadikan inspirasi bile awal2 nk wat keje..tak kisah ape jadik pon..yg positif kite kuatkan...yg negatif kite kene pk itu dugaan utk kite teros berjalan..and lirik tu disambung dengan

luas pandangan jauh dah berjalan
tak sempurna masih ada kejanggalan
gagal merancang, merancang kegagalan


betol kan?ikot omputeh, fail to plan, u plan to fail...

naik bukit angkuh
cakap ayah jangan risau
turun bukit pucat dengar tiga miaw
kucing bawa tidur
rimau bawa igau
masuk tempat orang
bawa otak bukan pisau


nih..mmg sesuai utk sape2 je la tak kire yg pendekar cari tok guru or student cari ilmu or pendatang cari keje..masok tempat org, kene gune otak..bukan lawan sape kuat..kuat tampo2 pon tak gune..

korang pk la sendiri..gua nk sambung koding..