Tuesday, October 14, 2008

raya lah pulok i

macam bese..perjalanan pulang ke kampong halaman utk beraye diadakan seminggu lebih awal..iaitu ari rabu bersamaan 24 ramadhan xxxx(berape eh) hijrah..perjalanan pulang ke kampong bermula dengan keberangkatan aku ke shah alam utk balek ngan padi..sampai2 je sahalam, padi ajak gi kg baru, bukak poser..tanpa usul periksa aku pon folo ar diorang

aku : apsal kg baru?
padi : diorg nk makan steak..
aku : (dalam hati : kat celah nih ade doploh inggit..celah depan ade 6 inggit..syiling2 jap kcingkcingkcing...ade2...cukop2..)

pas makan lalalalalal cam nk gile makan steak..makan kat HR Steak House(aku lupe amik gamba la..) otw nk gi kete, jupe brade jual mercun..

abg mercun : ketupat ade, mancis ade, pop2 ade..
padi : mercun budak2 nih bang..mercun dewasa ade?
abg mercun : cakap la nk mercun dewasa..(die punggah plastik itam kat blkg die teros kuar memacam bagai..yg beso gile rege jgn ckp ar..)

aku pon amik la roket sebungkus, ade 6 btg..pastu ade brader dtg naek hilux, sembang2 ngan abg mercun, sekali sekotak besar mercun roket die sapu..macam siot..kaye abg mercun..pas beli2 gerak ar balek sahalam..

kedai mercun d kg baru

perjalanan bermula pada tanggal 2.00 pagi, disusuli perbualan2 berbaur politik dalam kete (best gado ngan padi yg nak menangkan umno dier, tapi last2 aku macam terdengar die mengaku tak ske KJ)..sbb best, ape die cakap aku beta..die cakap aku beta ahhahahahaha..

macam beser..sampai umah tepat2 kul 6 pagi..pas subuh aku suh padi tido sbb aku nk tggu mak aku gi skolah dulu..kang takot pintu tak kunci ape bagai..dlm kul 8 aku tido dpn tv..alih2 dentang denting jam bunyi kul 10, abah panggil..bile plak abah balek nih..

abah : kamu larat tak nk drive gi perlis
aku : (gosok2 mate, angkat2 tangan, ngeliat2 bunyik2 skit..) ok
abah : kejot padi tuh, cakap mak ajak gi amik Ada
aku : padi, bangun, gi balek umah..aku halau ko neh..

adik aku yg pompuan nih, bas dier ari sabtu malam..tapi hari tu khamis, mak tepon die cakap kelas tadek dah..da stat cuti..ahahhaha mak aku punye ar kelam..teros ajak shoot kangar amik dier..huhuhu aku rase saje adek aku tanak gitau, sbb aku rase either niat die nk blaja kete (ari khamis ari die gi skolah mandu) or boipren die tak balek lagik(aku rase reason no 2 lagik tepat)..

tepat kul berape eh..ntah ar..stat je kete, abah drive, aku tido kat blkg..huhu..sampai2 sedar2 kat kuala dah..masok hiway aku tido balek, sampai la abah benti kat bukit merah..pastu turn aku pulak..


drive dari bukit merah menghala utara, panas weh..ekceli tahan ar..ntah ar nape bile drive tadek ngantok pon..biase jek..dalam 4 ptg, sampai kangar, pegi umah Acu dulu..sbb mak tepon Ada, die cakap die tgh dlm kete, blaja driving amik lesen..poyo tul adek aku sorg nh..sesampainyer setibanyer kat umah Acu, ade 2 orang je..Acu ngan anak nye(sepupu aku ar) Wanis..sembang ngan Wanis sakit ar..byk bende die cakap nye..and paling aku terpaksa mendiamkan diri adalah sebab Wanis stadi Pendidikan, jadik cikgu, Acu dah bersara cikgu dan parents aku dua2 cikgu maka semua gejala2 yg diorang sembang aku tak tau..maka aku mgambil inisiatif utk meletakkan kepala kat sofa dan zzz....

sedar2 mak kejot, jam da kul 5..hahahah suami Acu, cikgu Razali (cikgu jugak!) dan sorg lagik sepupu aku, Sopie ade dah kat depan ruang tamu tuh..segan plak tetido kat umah org hahaha..takpe2 kontrol rambot, sapu2 muke..hahaha..pas gi Asar, jam da dkt2 kul 6, mak ajak gerak gi uitm..maka drive la aku ke uitm lepas salam2 babai2 kat family Acu..

uitm kangar pon da lame aku tak dtg...last skali mase anta die ke amik die ade skali kot..dah lame ar tak gi..huhuu..sampai2 kat blok asrama die dah terpacak dah kat tepi dinding..

mak : pegi tolong angkat beg adik kamu
aku : hehehehehe

mmg aku tak pegi tlg..hahahaha..igt nih Wan ke hahahaha..mak ckp, kalo Ada naek bas balik ipoh, kalo Wan ade, Ada trn bas je die letak beg, Wan ambik beg dier..kalo gi uitm pon Wan tlg angkat..hahahah jahat gile aku..adik pompuan sorang, mak cakap..jage leklok..:p

aku meneruskan pendrivean pulang ke parit selepas sumer barang2 diangkat masok dalam keta dan selepas aku babai2 kat aweks2 yg ade kat tepi jln uitm tuh(aku babai je mak aku stat bebel..jgn kaco anak dare org..blablabla)..pemanduan diteroskan oleh aku sampai la ke Juru, lalu diambil alih oleh abah..kitorang bukak pose dlm kete jek tapi camno la eh..bukak pose bukannye aku makan byk pon..mak aku heran gak tapi ekceli mase nk balek umah Acu tadi, cikgu Razali ade kasi bahulu ikan beso giler kat kitorang..so mase buke 7.00 lebih tu aku makan bahulu 3 ketol, da penoh perot da..pastu mase benti makan nasik, aku gi lari pi toilet, isap okok sket..

sambong..

0 comments: