Tuesday, October 14, 2008

raya lah pulok ii

yaaa..tugasan pertama telah selesai sebelom aku cukop 24 jam berada dirumah..hahahaha..tugasan ke perlis indera kayangan masih terbayang dalam sanubari aku..(konon...)

tugasan kedua teros dilakukan iaitu perkhidmatan pembelian barang di ipoh..ia bermula tepat kul 2 ptg, bermula dengan pemanduan ke GM..eh eh..apo buek gi GM..

mak : mak nk tgk2 cari tudung adik kamu nih

macam la aku tatau die nk cari tudung2 barang2 dier..:P

barang2 dalam troli

inilah die hasil pembelian oleh 2 org wanita dalam family aku..nasib la dua, kalo 8?tak ke naye nk tolak mende alah nih..aku jugak yg tolak..huhuhuhu..walopun aku kurang pasti akan niat sebenar barang2 yg byk nih sbb aku kompem, 50% dari makanan2 yg dibeli ari nih akan masih wujud elok dalam bungkusan bila aku balik lagik sebulan..

Wah Seng Sdn Bhd ( Baru..kat depan Ocean)

lepas membeli-blah kat GM, mak ajak gi beli barang nk wat kueh raye..maka bergerakla kami ke Wah Seng Sdn Bhd..mmg tiap2 kali nk wat kuih mak dtg sini beli..macam2 ada..dari sekecik2 serbuk, sumer mende ade..perisa2 esen vanila stroberi cokelat serbuk kek tepong naek seniri sumer ar..macam2 kacang ade pelbagai..kire2 nk wat kek pon sonang..ape je ygg chef wan cakap kat tv die ade..betoll..pegi ar..kedai nih ade 2, yg lama kat baris kedai2 depan Mi Kari Jasak..tau tak?dari depan yikfoong, teros, amik kiri lalu depan Parkson terbakar, kat lua Super Kinta(ade lagik ke SuperKin nih) tu ade market, lepas market tuh ade kedai dier..Wah Seng...,satu lagi kedai yg baru kat depan kedai selepas Ocean lama(skang nih name die ape eh...New Market?New Mall?)..so..rajin2 la pegi kalo nk wat kek..

oh..sambung

0 comments: