Friday, March 20, 2009

semalam di JKNS

salam.

18 dan 19 mac 2009, aku kat jkns..ade kursus MindJet Manager, anjuran company aku and JKNS untuk staf2 yang rata2 maseh muda cuma sekelumit sahaja warga yg agak berusia kat situ..so semalam, aku tgk ade akak nih, bwk anak die skali time kursus..ayuss ok,gua ok tadek masalah and that lil girl pon aku tgk da besa..so mmg port aku dari smlm kat situ, and akak tu duduk sebelah aku..

stat je kuliah(kuliah ar sangat..) aku tgk budak tu sgt aktif..

"bukan yg tu mak..yg tgh2 tu..tekan.."
"mak..kat atas tu ade colour2.."
"camni mak buat mende tu.."

that girl sgt menarik perhatian aku sbb, even smlm die x join tapi nampak sgt camne satu kain putih kite create satu garis, dan die sgt cerdik..sgt menghafal ape yg ayus ajar kat depan..well even kalo mak aku pon tergagap2 menulis emel, terkial2 nk tekan sms, dan budak2 zaman skarang mmg sgt laju dalam teknologi..die bleh mengajar balek kat mak die camne nk gune software nih, sejurus selepas ayuss ajar kat depan..

then, akak tu tanye2, and maybe die pon agak baru dlm dunia internet,wireless dan sebagainya dan aku tak heran sgt pon..

my first pc adalah mase sem 2 diploma, 2004 kalo tak salah..dengan duit ptptn aku yg half dan ditambah parents, dapat la aku sejibik pc depan mata dengan harga yg agak menggerunkan waktu itu..dan skarang aku rase kalo aku masih ade sebyk itu duit, maybe aku akan dapat satu laptop berkapasiti tinggi, power,hi-performance,sgt menyeronokkan..dan sgt sedih bila aku tolak satu2 brg pc aku, processor time tu aku bli around rm300, dpt aku jual dgn rm50,motherboard aku yg aku dapat dari warranty pon rm50..tak beragak kan?
my first hp, nokia 3310 mase dip..no aku celcom, aku tak igt tapi bob ckp die still simpan no aku..

akak tu tanye pasal internet, die kate kat umah tadek intenet so takleh nk wat keje..ayuss pon suh ar pakai wireless, and akak tu tak tau yg laptop die ade wireless, and die tatau wireless itu internet kot..so tak kisah pon kak..tadek masalah...kitorg mintak ar tolong brader JKNS tu sorg setupkan akak nih punyer wireless..

"nih laptop anak akak nih..sbb tu akak pon tatau.."

aku just mampu iya kan..budak2 dan laptop?handset?maybe ipod?

aku pon sempat ajar sikit2 kat akak tu..ajar akak tu bukak portal utusan,portal exam2..wahh sgt ilmiah..

"yang..tgk uncle tu ajar gune internet.."

oh.

aku dah tua.