Wednesday, May 27, 2009

membebel oh membebel..

ape aku nk tulis..amm..oh semalam besdey aku..thanks pade yg masih igt..even birthday aku pon, harian aku maseh same..mlm2 birthday aku ade kat mapley tgk bola sorg2..ye ar kan..musim budak2 cuti sem..sorg2 ar aku tgk bola..lagipon tgk sorg lagik best..agaknye kalo aku ade astro lagik best..tgk kat umah je baring2 smbil mkn cekedis dan minom kopi..lepas tgk bola, naik je bilik ade msg..ade jugak yg kul 1 pagi msg..dan ade jugak kat fesbuk..tadek hal..maxis baek ati kasik call free..abis aku kol sape2 tgh2 mlm..nasib baek ko tido makcik..kalo tak kompem ko tak keje..dan telepon free itu menyebabkan aku mggunakannye ke jalan benar..spt menelefon akak ejen rumah dan tuan2 rumah sewa yg mggunekan maxis..dan aku rase budak2 laki tadek ape efek khas pon pasal birthday..or maybe tadek sape kat sekeliling aku menyebabkan aku tadek feel pape pasal birthday..kecuali terase diri makin tua..umo da 24..baru nk stat keje..haiishhh...uitm ade pesta konvo ke skang nih..pelik gak aku...ramai2 budak2..ade byk sainbod2..merata2 jual bunge..konvo ape tgh2 cuti gini?tadek sape nk kasi aku bunge ke?adiah besdey ke..blanje aku dominos ke..ade nih voucher hahhaha..eh aku pon nk grad gak..bile agaknye utem nyer konvo..nk tggu dewan siap celah mane nk siap..kasik la aku adiah nnti..aku nak wallet..sbb wallet aku dah tak best..eh wallet aku skang hadiah dari axerinx..aritu baru ym2 ngan axerinx..amm ape lagik aku nak..aku nak rumah sewa murah+best+tak jauh sgt dari tmpt keje..aku nak cawan/mug sbb td da pecah sebijik..weh semi, mug yg retak td aku wat air panas teros pecah..siot tol..ape lagik aku nak..beskal bmx sbb aku taknah ade BMX dan tak mampu nk beli BLM..laptop pon ok gak..takpon helmet ARC sebijik..ipod?iphone?htc?kasot?huishhh...

ape yg korang pikir bile umor dah 24 tahun?ke aku 25?24..mude lagik..ko 25 makcik..hahha..setelah 24 tahun ape yg akan menjadikan aku sebagai salah seorg khalifah terbaik kat atas bumi nih?

yop dulu, mase umo 24 tahun, lepas abis kat UM, teros masok skim graduan anggur..pegi la latihan2 ape tah..pastu aku rase die amik parttime jadi surveyer kot kat kompeni ape tah..tanye2 soalan, buat survey rumah ke rumah..heran gak aku apsal abg aku nak pulak keje mende tuh..rajin plak die nk angkat2 tepon tanye2 org..rajin plak die cakap byk2..haishh..pastu die mintak keje kat SIRIM, pegi inteview dan dapat ar keje SIRIM smpai skang..income cantek..gile asik outstation..keje tadek ape pon..tggu org2 bwh die ukur2, die sain pengesahan jek..tapi still SIRIM kan paling berkuasa dalam mengesahkan barang2 ke ape2 ke sumer2 kan..pas 2 taun kumpol duit, tup2 tunang, dah kawen dah..

aku?baru nk keje nih beb..jgn main gile tanye2 aku psl kawen walopun ade kwn2 da kawen..atau ade kawan2 yg teringin sgt obvious gile pasal kawen..atau ade yg tanak kawen2..atau ade yg nk kawen senyap2 tak gitau aku..aram..jgn arap aku nk kasi korg adiah..tggu la lagik 4 5 tahun keje..or maybe pas aku dapat ape aku nk..byk lagik nih..cukop ke saving aku?eh aku ade saving ke?

keje oh keje..mggu dpn stat keje kat tmpt same aku prektikel..kat art channel..rumah?aku masih berfikir2 mane aku nk dok..ekceli yg aku pikir2 adalah berape byk duit akan kuar bile stat keje..dan berape byk la sgt simpanan aku?saving itu penting..rumah aku dok skang rm130 sumthing2 la kot..aku tak sure..tp apasal aku tak ske?environment?or aku nk cari umah best nk dok bilik sorg2?or umah murah2 kat puchong?selepas 6 taun belaja, stat dari diploma kat utem 2002 smpai abis prektikel 2009, di campor dok kat asrama bainun time skolah 1998 - 2002.. taun aku berasrama..beramai2..bile da nk keje, terpikir jugak nk bersorg2..atau berkecil-kecilan..rumah bujang bukannye ostel bujang..apekah aku perlu lari ke puchong dimana sewa nye agak berpatutan?atau lari dari tmpt keje skang supaye saving aku bertambah?atau teros mcm biase?bukan nk poyo dgn frasa "aku da keje.." tapi aku balek umah bukan nye nak buat assaimen..umah skang pon bahang tak ingt..apakah sbb indon2 kat sbelah ni buat construction tiap2 ari?terlupe aku nk amik gamba..agaknye kompem aku dapat wat bulu log pasal step2 building tu dari tanah lapang smpai siap..eh sape ade sedare2 nk sewakan umah kat shah alam kasik tau aku..

falsafah pemikiran aku..bile dah keje, saving utk 5 bulan ke hadapan apakah cukop?atau cukop2 mkn?atau masih nk mintak duit kat kg?

4 comments:

saya_busan said...

mase ko msg tu, aku x tdo lg, tp mls nak reply..klu aku reply konfem x dpt tdo..haha..

ViNN said...

ko mmg durhake..cett..

Ryehanna said...

hepi belated besday weh!

BalkisMR said...

besdey ke si mok ni..ohooo hepi besday.. smoge ko slim tak lm lagi..somoge smoge... ehh byk sgt smoge nak ckp ni.