Tuesday, June 02, 2009

kenape?kenape?

aku nak masok bab politikus jap..

kenape pm bagi jawapan gitu?kenape tpm pon cakap camtu kat tv3..kenape berita2 hanye besarkan isu yg negatif..tak ramai pegi mengundi?itu jek?tak cite plak majoriti bertambah ke..propa kak min adun bebas tuh tak menjadi ke..

jangan la bangga sangat ngan kemenangan itu..itu bukan kemenangan mutlak

aku nk tulis suke ati aku..bila hanya ade sorg calon PR, budak2 PR gua rase tak sumer nk balek ngundi..nak wat ape kan..sah2 menang..calon bebas pon tahpehape..bila isunye adalah kurang 50% kuar mengundi, yg patot difikirkan adalah kenapa rakyat msia taknak pegi mengundi..ade pulak yg bg pendapat, bila hanya 46.15% je yg pegi mengundi, diorg cakap lagi53.85% tuh puak BN..haishh..sempit sunggoh pemikiran itu..yang patot dipikirkan kenape pilihanraya kecil nih berbeza ngan pilihanraya permatang pauh dulu?nape tadek berita heboh2?nape tak dicanang2 bagai?diskriminasi ke?perkauman ke?kenape prk bukit gantang heboh satu malaya?bukan ke korg yg tanak bertanding?kenape pm kate kemenangan bukan kemenangan mutlak sbb lawan calon bebas sedangkan korg tak bertanding?kenape korg nk wat stetmen memalukan PR tapi aku rase ramai org leh pikir yg stetmen tuh malukan korg balek?kenape ramai tak pegi mengundi?apakah sbb menyambut hari tembakau sedunia?atau pegi tgk suarasa tv9?atau pegi jom heboh tv3?atau dok umah tgk melodi?kenape tak buat ari sabtu sbb hari ahad bukan ke org berehat2 kat umah?atau kat kelate ganu kedah org bekerje?iskk..mungkinkah..atau ini petande pasnih mmg tak ramai org msia minat nk gi mengundi?atau tak daftar lagik?atau remaje2 student2 yg asik dean list tak penah amik tau pasal politik?atau ramai student ade kat oversea?atau ade rombongan bwk org kampong pegi jalan2 ke hatyai atau pasir gudang?isskk...kesian malaysia..

dahh..sekian dari tv9..dekat dihati..awek bace berita tv9 skang nih cun2 plak aku tgk..kenape aku tgk tv9?apakah aku nk tgk liyana jasmay selepas itu?hahahhaa...

0 comments: