Wednesday, June 03, 2009

laskar pelangi.

tadi aku layan citer laskar pelangi..walaupon sini sane kate support la filem tempatan, lagu tempatan, barang tempatan, tapi masalahnye barang tempatan cam langit ngan bumi even dibandingkan dengan indon yg rata2 mempunyai ramai penduduknye di malaysia samada halal or haram, mempunyai ekonomi berjuta2 rupiah dlm poket sehari, dan indonesia itu terbentuk dari pulau2 yg bergelimpangan di seluruh selat melaka dan laut china selatan..

laskar pelangi adalah cerita berlatar belakangkan tahun 1974 dimana bahase belanda masih terdapat pade papan tanda skolah..menceritakan kenangan budak2 sekolah zaman itu..budak2 yg bersekolah di skolah anak2 miskin berbanding skolah anak2 lebih berkemampuan..perbezaan jurang keluarga..dan yang penting bermotifkan bagaimana pendidikan itu adalah untuk semua warga..

tanak cakap byk..cuma filem ini keseluruhan budak2 berlakon..budak2 berjoget..budak2 bernyanyi..kat malaysia nih gamaknye filem budak2 ape la sangat..tentang bulan si ahmad idham buat tuh?cite cinta bai..budak2 bercinte nak ngorat awek baru masok skolah..brainscan topi ajaib?oh ahmad idham jugak..takpe...cite yasmin ahmad tu ape eh..mukhsin ek..hurmm..

kenape org msia nak berguling2 marah kalo kite tgk dan banggakan filem luar?

4 comments:

saya_busan said...

aku da lame nak tgk cite ni tp x dpt lg..

nizamsani said...

wah.mana nak cari cerita ni.

Ynn. said...

mcm xda sbb nak mrh sbb cite org luar lebih bagus dr msia. kan?

ViNN said...

nizamsani : cite nih donlod jek..wahahahha

ynn : mmg tak marah..tapi dlm paper yg sibok2 bising..natijahnye mmg tak berilmu sungguh..