Saturday, August 29, 2009

selepas7 hari.


dah seminggu berpuase..first time pose+keje..dan seperti yg tlah diberitahu oleh bos2 aku, time pose opis nih jadi slow..mmg sgt slow..hahahha..

ari isnin aku tido sejam, selase aku dtg kul 10.30, rabu aku tak tido,khamis aku tido sejam juge stat kul 1, dan tadi aku tido dari kul 3.00 smpai 4.30..agak2 la wehh aahahha..seminggu nih jugak sangat sejuk jika dibandingkan hari2 tak ramadhan..pagi2 dah ujan..nak tanak main ujan la seminggu nih..kalo tak pagi2, ptg2 time aku nk beli makan pulakk ujan..

selepas 7 hari, aku rase cam lg byk duit terbang beli mkn bukak pose dari mkn time tak pose..ari isnin, aku lyn nasi kerabu..selase aku lyn mi rebus..rabu aku mkn ape tah..khamis aku terjumpe plak ikan terubuk bakar..lantas ari ni juge aku tlah mengabiskan rm7 utk terubuk..tu tak kire nasik lagik..huishh..agak tercabar gak duit aku bulan nih..even gaji da masok smlm, tapi still ade byk bende nk pakai duit kan..sewa umah..bil umah aku kompem 2 bulan..hahah saje gatei kumpul 2 bulan punye bil, skang rase la byr byk..just sewa umah je aku mls nk postpon berbulan2...sbb ade owner kan..lagipon die pon nk raye..anak2 lagik..gile prihatin..kalo takat bil api, air tuh..lantak la 2 3 bulan postpon..paling2 kejam die tutup api pon still kite tak kaco kebajikan umah tangge org..mane la tau satu ari bila duit da ade, ade umah sewa sndiri, org mls bayau sewa, kene jugak kat kite balek kot..

selepas 7 hari..pose actually tak heran sgt..sahor pon mkn roti sudeyy..itu pon jam aku alarm kul 4.45, si padi bgn, ready2 kan sahur, da siap baru aku bgn ahahahhaa..gile kejam aku..ah dulik hape aku..weh padi..mggu dpn bwk duit sewa umah..hah ko kire la duit api tu aku da gitau..ckp la kat diorg, 2 bulan punye..baek punyee...

selepas 7 hari..maybe mggu depan baru lik parit..2 mggu skali kire ok kot balek kg..lgpon ade jugak kawan budak parit yg berkenderaan untuk ditumpangi pulang ke tanah air...okeh pit?mggu depan kompemm..tp jgn la akak ko nk ikot..aku segan gak ngn akak ang..kalo adik ang takpe la jugak..hahahah

perkara2 yang tlah aku lakukan berkenaan ramadan sepanjang 7 hari di shah alam..

1.bazar kat stadium(13)
ape aku beli..pk2..nk bli ayam golek tak kesampaian..aku beli..ahh lupe..mungkin kerana daya ingatan aku terpahat wajah2 dan bentuk kaki aweks2 yg berkeliaran di bulan ramadan..juge aweks2 kelemahan aku..berbaju kurung..hisshhh waktu mencari jodoh..sila dtg berseorangan atau bersama rakan lelaki saje jika ingin mencuba nasib..gerai byk2..aku bli beriyani ke?ehh tu si padi belik...
2. bazar kat ss18
aku tgk pakcik mee rebus buat live dpn mate, so aku beli..ngan karipap panas..pastu angin kuat, terbang sebijik payung nasib baek tak terbang teros..jumpe si opo meniage..
3. bazar kat ss7
aritu aku beli nasik kerabu..aku da aga addicted ngan nasik kerabu die..smlm ngan tadi aku beli terubuk bakar+nasik..dan roti john brader pakai baju ala2 chef ckp loghat utara..
4. bazar blkg unisel
smlm..eh rabu..gi ngan si padi ngan si nori..usya air buah naga cam best kaler pepel..tapi melekit2 aku minom sket jek..ade dlm peti ais tuh..suke la pulak aku kat buah nage..bertuahh..gerai x byk..aweks bleh dikatakan sgt blah..
5. bazar kat pkns
aku chatting2 ngan opi, tanye mane bazar nk gi..opi listkan dan lantas aku bersetuju utk ke pkns..gerai sket2 jek..aweks juge sikit tapi marbeles...aku ok lagik usya aweks pakai tshirt2 jeans2 tapi aweks yg berbelah di belakang tu aku tatau motif die berdressup begitu di ptg syawal..cuba mencari pahala free kah?
6. tido di opis
aku tlah bjaya melaksanakan list "ape perlu di buat jika dah bekerja" iaitu tido di opis secara live di depan bos..ekceli td cam terdengar2 bos aku pggl tp aku lelapp balekk..sedar2 bos sudah bertukar ganti..hahahah
7. semayang terawih
ok..hal ko ngan tuhan..nak citer2 apasal kan?

so..hari ke 8 9 10 dan seterus nya bagaimana?

0 comments: