Monday, September 07, 2009

tempat aku tuju.

ada sebilangan tempat utk aku tuju..bila bosan utk menulis atau melukis atau bermain dengan idea yg selalu tiada..utk tenangkan otak..utk memahami pemikiran semua pihak..melompat dari satu blog ke satu blog ke satu blog..membuka tab demi tab..selain membaca blog ryehanna, ade juga beberapa tmpt lain yg slalu aku tuju..

1.zalehakhairanie - Confessions of a serial job hopper
awek ni adalah salah sorg journalist/pembaca berita/wargakerja tv3..atau akak?makcik?muda lagi kot kan..berdasarkan pmbacaan aku, die sgt simple...nama unik..ekceli aku pon baru2 je jumpe blog die nih tapi da cam best je aku bace tiap2 ari...org kate, bahasa omputeh die sgt bagus kat berita..tp aku tggu gak bile die nk kuar tv..cam tak jumpe jek..layannn..

2.busan - hyperbosan
aku tak pasti kalo korg dpt bukak..aku rase tak..tp aku listkan jugak sbb aku pelanggan tetap blog nih..walopun jrg edit dan hanye byk berym je ngan aku, tapi still aku tgk gak ari2 mane tau ade citer baru yg best..die ske mepek..aku mmg ske tgk org mepek..

3.wana - wanasweet
ryehanna yg pomot blog nih kat aku..dan sebenarnye awek nih sgt gile2..suke wat mende tak betol dan mengikut otak die sendiri..dulu die pasan cam nora danish tapi skang aku rase die da gemok, so maybe die akan menjadikan adibah noor as idola..

4.fynnjamal - ini fynnjamal cakap
tgk link die..puisitepijalan..dan mmg aku ske cara die menulis..cara die berpuisi..ttg diri die..even puitis tp still aku paham ape yg die sampaikan..dan maksud2 yg sampai ke otak aku..

5.semy - semyotai
ini blog mmber aku..semenjak beli d70s, die da mule mengepos gamba2 cun dan pelik seperti gamba makan nasik sambil memakai helmet, gamba awek berspek itam, dan lain2..sape2 berminat nk menjadikan die fotografer kawen secara bajet, leh calling2 die..

6.balkis - virtualbalkis
balkis?tak kenal?tak kenal sudeyy...kwn aku dari dip..

ade jugak blog2 lain..ladynoe - jomblo..aa..angah yg pomot blog nih..aku pon layann kan..pastu blog si haniszalika..awek nih cun..angah ckp la..mane la aku tau..aku bace je..apsal sumer pompuan nehh..aram..jap aku cari blog laki2 yg aku gi terjah..

zahiriladzim..kalo korg pasan, mamat nih pelakon ar..die jadi pusher kat kami the movie..tp aku ske blog die same reason aku ske blog fynnjamal..puitis..lagipon mamat nih budak teater..tak heran bahasa die cantek..lame dah jugak aku tak menulis puitis2 neh..ahaahhaha...ohh blog yuna
pon aku singgah gak..betol ke ko tulis yuna..nak je aku tampo2 kalo bukan ko tulis..
ade lagik, kdg2 si padi ajak bace blog kahuna..mamat nih stadi kat luar..so mcm2 cite die ade..dan bahase die agak slambe..layann..ataupon pegi la blog lawak nih..lawak2 biase jek..cam penah bace pon ade..

mane lagi aku slalu pegi?

2 comments:

semy said...

aku pon ade..terharu aku majinn.click nuffnang ek..hahah

Ryehanna said...

aku pn terharu.. antara semua2, blog aku yang dimention dulu.. :']

heheh...